divendres, 1 de juny del 2007

Estafa nacional

Llegin la premsa em vaig adonar d'un fet realmanet escandalós: en els sobres de pastes de lletres hi falten lletres! Concretament la W i la U. Tot gràcies a la investigació desinteressada d'un tal Abel, que ha enviat una carta de protesta a l'empresa que les comercialitza.

I a mi, estimats compatriotes catalans, se m'ha encès una bombeta. Algú ha vist mai en les màgnifiques sopes de lletres (no les impreses) la "ç" o la "l·l"? Doncs no, perque l'estat opressor, mitjançant una empresa multinacional, ens reprimeix i ens pren el dret fonamental d'utilitza la nostra llengua.

Lo bonic quant menges una sopa de lletres es "jugar" amb el propi menjar. Qui no ha escrit mai el seu nom o qualsevol altre paraula mentre es menjava una sopa de lletres? I tu, inocent, et pensaves que podies escriure totes les paraules mentre la teva mare et fotia un calvot per refredar la sopa... Doncs no, perque no es poden escriure paraules tan nostres com "pel·licula", "col·legi", "il·legal", "traça", "plaça" o "Veneçuela".

Ara més que mai, defensors de la terra cal que estiguem alerta, per quan vingui un altre juny esmolem bé les eines!

Per unes pastes en Català!

6 comentaris:

Anònim ha dit...

tampoc podem escriure Barça, segur que són del madrid!

Anònim ha dit...

xavi i l'exèrcit del lakul a l'atac!!

xbgras ha dit...

Si desprès en fan una "obra" de teatre i cobro les entrades, per mi ok.

mrpage ha dit...

10 dies sense actualitzar. Veig que això de la Ç t'ha afectat.

Anònim ha dit...

a veure si actualitzes ja d'una vegada, que tinc ganes de llegir el que en penses del final de la lliga, o del temps que fa, o de quant et penses casar... no sé qualsevol cosa, però de qualitat!

xbgras ha dit...

Estic ultimament bastant OUT.

Massa feina i poques idees.

Juro i perjuro que vull parlar del final de lliga, del nou barça de l'any que ve (molt més endevant), tinc un video que no se com posar-lo.

Aviam si m'animo aquesta tarda/vespre/nit.